Returpolicy
Postorder
På grund av våra produkters specifika natur kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte av våra cookies.
Om du inte mottar din beställning på grund av felaktig eller ofullständig leveransadress som du angett, kan vi inte ge återbetalning eller kompensation.
Postnord levererar dina produkter direkt till din brevlåda.
Om paketet inte får plats i brevlådan, lämnas det antingen utanför din dörr eller skickas till närmaste ombud. Du kan spåra leveransen via Postnords app och få uppdateringar genom det telefonnummer och den e-postadress du angav vid beställningen.
Om en vara levereras defekt behöver vi ett foto som dokumenterar skadan för att kunna bedöma eventuell återbetalning. Utan bildmaterial kan vi inte hantera ditt ärende.
För att godkänna en retur måste varan vara i oanvänt skick och returneras i sin originalförpackning, precis som när du mottog den.
För att påbörja en retur behöver du ange ditt ordernummer eller annat köpebevis. Kontakta oss via e-post på info@nennastreats.se för att initiera processen.
Vid godkänd retur kommer vi att informera dig om nästa steg via e-post.
Köpevillkor
Allmänt
Genom att göra en beställning på nennastreats.se godkänner du de vid tidpunkten publicerade villkoren som anges nedan. Du intygar också att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta. Med ”vi”, ”våra” avses Nennas Treats.
Beställning
När du genomfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du har angett. I denna bekräftelse finner du detaljer om dina produkter, priser, moms samt leveransadress. Om du upptäcker några fel i orderbekräftelsen ska du omgående kontakta oss via e-post på info@nennastreats.se
Betalning
Vi accepterar betalning via Klarna och Swish.
Leverans
Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar (gäller ej helgdagar och röda dagar. Din beställning skickas med någon av Postnordens tjänster. Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 699 kr.
Hemleverans
Din beställning levereras inom 1-2 vardagar från att den har skickats. Om postutdelning sker varannan dag på din adress kan detta påverka leveranstiden. Paket som får plats levereras direkt i din postlåda. Om paketet är för stort placeras det vid din dörr eller i en påse utanpå postlådan. Avisering skickas via sms och Postnord App, där du också kan följa leveransen.
Priser
Priserna anges i SEK och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra de priser som visas på hemsidan.
Ändring av Villkor
Vi förehåller oss rätten att när som helst , vid behov göra ändringar i villkor, vilka kommer att publiceras online på hemsidan. Genom att göra en beställning eller besöka webbplatsen anses de uppdaterade villkoren vara accepterade.
14 Force Majeure
Nennas Treats förbehåller sig rätten att leveranstiden kan bli längre vid exempelvis omständigheter utanför vår kontroll, såsom driftstörningar, Force Majeure, driftstörningar , förseningar i Postnords distributionsnät eller andra oförutsedda händelser.
När försändelsen överlämnas till Postnord övergår ansvaret till dem. Nennas Treats ansvarar därför inte för eventuella förseningar eller erbjuder kompensation för försenad leverans.
Behandlingstid
Beställning tas emot från måndag till lördag fram till 00.00. därefter sammanställs beställningarna, bakas och skickas varje onsdag. Leveransen sker 1-3 dagar. Vi tar emot beställning på begränsat antal cookies per vecka, med reservation för slutförsäljning.
Väligen notera att vi behöver denna tid för att behandla och färdigställa din beställning innan leverans. Vi bakar i små omgångar och från grunden för att säkerställa högsta kvalitet inför varje leverans. Planera därför noga din beställning, särskilt vid tidskänsliga leveranser eller om beställningen är en gåva.
Vad händer om paketet är för stort för postlådan eller om du inte är hemma vid leverans?
Om du inte är hemma vid leverans elelr om paketet är för stort kommer Postnord att lämna det utanför din dörr eller din närmsta ombud. Då paketet sänds spårbart kan du spåra ditt paket genom Postnords egna app och få notiser genom det telefonnummer och mejladress du angivit vid beställningen.
Avbokning och/eller ändring av beställning
Nennas Treats förbehåller sig rätten att neka en annullering eller ändring av beställningen om vi ej har möjlighet att slutföra begäran innan produkten redan har skickats. Vänligen kontrollera noggrant din beställning innan du lägger den. Du som kund ansvarar att kontaktuppgifterna, leveransadressen samt eventuellt andra uppgifter stämmer . Har paketet redan skickats kan Nenna Treats ej ändra beställningen eller leveransadressen.
Kontakta oss
Vid frågor är ni välkomna att maila oss på info@nennastreats.se
Notera att vi har upp 1-3 dagars svarstid.